Πέμπτη 15 Μαρτίου 2018

Κύριος Κόυνερ reloaded


Μία ημέρα ο κύριος Κόυνερ συνάντησε τον Σωκράτη.  Μόλις ο Σωκράτης είδε τον Κόυνερ, τον άρχισε στα μαιευτικά:
«Όταν είσαι άρρωστος, αγαπητέ μου φίλε, σε ποιον θα προτιμήσεις να πας για συμβουλή;  Στον οποιοδήποτε γείτονα ή σε έναν γιατρό;
Και όταν θελήσεις να χτίσεις ένα σπίτι, σε ποιον θα απευθυνθείς;  Στον πρώτο τυχόντα ή σε έναν ειδικό μηχανικό;
Άρα, ποιος πρέπει να κυβερνά την Πολιτεία;  Ο οποιοσδήποτε πολίτης ή ο Άριστος Κυβερνήτης;»

Ο κύριος Κόυνερ είχε πια πολύ χρόνο στην διάθεσή του και καλή διάθεση, οπότε άφησε τον συνομιλητή του να αραδιάσει όσα παραδείγματα ήθελε.  Μετά, όταν ο Σωκράτης τού έδωσε σειρά να μιλήσει, είπε:
«Πρώτον, πράγματι αν αρρώσταινα μάλλον στον γιατρό θα πήγαινα.  Αλλά αυτό είναι δική μου απόφαση.  Αν ήθελα να πάω σε οποιονδήποτε άλλον, είναι δικαίωμά μου και μόνο δικό μου.
Δεύτερον, δεν υπάρχει κανένας απολύτως ειδικός στην Γη που να ξέρει καλύτερα από εμένα, πώς είναι η Πολιτεία που εγώ θέλω.»


Και καλημέρισε τον Σωκράτη και συνέχισε τον πρωινό του περίπατο...

Idom

Δεν υπάρχουν σχόλια: